membre du passiflora:  

RECORDWAGENS

 

Snelheidsrecords, bijzondere prestaties en langeafstandsraces van Renault

     
   
 
volg ons op:

Renaultoloog

Homepage

De Renaultoloog

Nieuwsbrief
Festival 2012
Festival 2014

Renaultrijders

Evenementen
Clubs & Hobbyisten
Club nieuws
Miniatura

Modelbouw

Miniaturen

Verzameling

Online shop

Renault - produkten

Renault nieuws

Historie

Auto's

Bedrijfswagens

Personenvervoer

Landbouw

Treinen

Luchtvaart

2-& 3-wielers

Scheepvaart

Oorlogsmaterieel

Conceptcars

Design

Renault - autosport

Formule 1

Parijs - Dakar

Truckracing

Toerwagens

Cupracers

Formules & GP's

Rally

Recordwagens

Overige sporten

Renault - overige

Aparte Renaults

Extreme machines

Bedrijven

Logo's & Huisstijl

Reclame

Veiligheid

Milieu

Weetjes & Feiten

Samenwerking

Films & Series

Prijzenkast

Links

Links

Losange Magazine
Renault "R-serie"
Festival fotoalbum
Fotoalbums 1
Fotoalbums 2
Fotoalbums 3

Contact

E-mail

Gastenboek

Forum

Overige

Adverteren

Bronvermelding

Disclaimer

Bedankt!
Official partners:
Renault dealer Janssen
 
Nebim B.V.
 
Dijkstra & Langeweg, Rutten
 

Dé site met AL het Renault nieuws!

Hier adverteren?

Mail naar de Renaultoloog of klik hier voor meer info

 

 


Snelheidsrecords

1906, Type AK 1906: Ferenc Szisz, 2 dagen 1238km gem snelh. 101,192 km/h Automobielclub Frankrijk GP afgesloten circuit nabij Le Mans; 1925, Renault 40 CV Type MC Sport Torpédo (Lavocat & Marsaud): wereldrecord voor Gartfield & Plessier in de 24-uurs race te Montlhéry; 1926, Renault 6 CV Torpédo: wereldrecord voor Bertrand in de 10.000 mijl van Miramas; 1926, Renault 40 CV Type NM Sport C.I. Profilée: wereldrecord voor Gartfield & Plessier & Guillon in de 24-uurs race van Montlhéry; 1934, Renault  Nervasport Profilée: wereldrecord voor Fromentin, Quatresous, Wagner en Bertholon in de 48-uurs race, 8037 km, gem. snelheid 168km/h; 1952, VP-Renault 4 CV 1064 Tank (Anthem): internationale records voor Vernet, Pairard, Landon en Frétet in de snelheidstest te Montlhéry; 1956, Etoile Filante, wereldsnelheidsrecord turbinevoertuigen, top 308,9 km/h; 1964, Renault Dauphine Gordini (Willys Do Brasil): internationale records op de snelheidstest; 1991, Renault Mack CS, Team Aravi, snelheidsrecord 201,81km/h

1906, Type AK, Ferenc Szisz 1925, Type MC, Gartfield & Plessier 1926, Type MT, 6cv torpedo, Bertrand

1925, Type NM 40cv, Gartfield/Plessier/Guillon 1926, Type NM 40cv, Gartfield/Plessier/Guillon 1934, Nervasport, Fromentin/ Quatresous/Wagner/Bertholon

1952, VP 1064, Vernet/Pairard/ Landon/Frétet

1956, Etoile Filante, Jean Hébert 1964, Dauphine Gordini, Willys do Brasil

 

1991, Renault Mack CS, Team Aravi

2011, Renault 4 F6 "Saline4fun" Salt Lake City speed week

 

Bijzondere prestaties

1925, Renault 6 HP Type MT: zege behaald voor de zuinigheidswedstrijd in Finland
1925, Type MT

Langeafstandswedstrijden

1923, Renault 10 HP Type KZ Six Roues: zege voor R. & G. Estienne in de Lange-afstandsrit Colomb-Béchar-Gao; 1924, Renault 10 HP Type KZ Six Roues: zege voor R. & G. Estienne in de Lange-afstandsrit Colomb-Béchar-Tessalit; 1925, Renault 10 HP Type KZ Six Roues: zege voor mr. & mevr. Delingette in de Lange-afstandsrit Oran-Kaapstad; 1927, Renault 6 CV Type NN Torpédo: Lange-afstandsrit Oran-Niamey-Fort-Lay-Bamako-Algiers gereden door Estienne; 2005, Renault rijdt de Zijderoute van Marco Polo

1923, Type KZ, Estiene/Estiene 1924, Type KZ, Estiene/Estiene 1925, Type KZ, Delingette

1927, Type NN, Estienne, 17.000km Sahara desert

1966 t/m 1984 Route du Monde

R4 rally 1974 t/m 1984 Cross

Record Kaapstad - Algiers R12 Gordini Gebr. Marreau 8 dagen 22uur

2005, Kerax, Silkroad, Lyon - Beijing

2005, Sherpa, Silkroad, Lyon - Beijing

2009, Sherpa & Kerax, Cape to Cape 2009, Sherpa, Cape to Cape 2009, Sherpa & Kerax, Cape to Cape
2011, Dacia Duster, Jean Philippe Dayraut, Pikes Peak International Hill Climb, Colorado Springs, USA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
     
       
   

©2004-2014 Renaultoloog - ©Renault-Sport