membre du passiflora:  

STUDIE ZEICHNUNGEN

 

Die Studie Zeichnungen von Renault

     
   
 
folgen Sie uns auf:

Renaultoloog

Homepage

Der Renaultoloog

Nachrichtenbrief

Renaultfahrer

Treffen & Veranstaltungen
Festival 2012
Festival 2014
Clubs & Hobbyisten
Club Nachrichten
Miniatura

Modellbau

Miniaturen

Sammeln

Online Shop

Renault - Produkte

Renault Nachrichten

Historie

Personenkraftwagen

Lastkraftwagen

Personenbeförderung

Landmaschinen

Schienenfahrzeuge

Luftverkehr

2-& 3-Räder

Schifffahrt

Militärfahrzeuge

Prototypen

Studie Zeichnungen

Renault - Rennsport

Formel 1

Paris-Dakar

Truckrennen

Tourenwagen

Pokalrennen

Formel & GP's

Rallye

Rekordwagen

Übrige Sporten

Renault - übrige

Besondere Renaults

Extrem-Tuning

Betriebe

Firmenzeichen & Erscheinungsbild

Werbung

Sicherheit

Umwelt

Daten & Fakten

Zusammenarbeit

Filme & Serien

Pokalschrank

Links

Links

Losange Magazine
Renault "R-serie"
Festival Fotoalbum
Fotoalbum

Contact

E-mail

Gästebuch
Forum

Übrige

Inserieren

Quellenangabe

Impressum

Vielen Dank!
Offizielle Partner:
Renault dealer Janssen
 
Nebim B.V.
 
Dijkstra & Langeweg, Rutten
 

Dé site met AL het Renault nieuws!

Hier inserieren?

Mail an: Renaultoloog oder hier anklicken für weitere Infos

 

 

Hoe moeten onze Renaults er uitzien? Het wordt meestal een combinatie tussen mooie lijnen en functionaliteit. Veiligheid erin verwerken is ook van invloed op het ontwerp. Maar als belangrijkste punt staat de behoefte van de klant voorop, die wil een vrachtwagen met veel laadvermogen, of een tractor met veel zicht rondom, of een auto die veilig en zuinig is. Door deze steeds veranderende behoeftes worden modellen in een snel tempo ontwikkeld en steeds sneller vervangen door nieuwe "gefacelifte" of totaal vernieuwde series.In het begin waren de voorschriften m.b.t. functionaliteit, veiligheid en verbruik soepeler dan nu en werden auto's puur als een mechanisch wonder gezien. Een "alligator" motorkap  voor de imposante radiateur uit het begin van autohistorie gaf dit duidelijk aan. Al snel besefte men dat het oog ook wat wil en werd aero-dynamica geïntroduceerd. Stroomlijn had reeds furore gemaakt in de vliegtuigbouw. Fraaie lijnen en snelle vormen gaven de voertuigen een heel ander aanzien. Ronde voorkanten, geïntegreerde koplampen gaven de auto's meer stijl en elegantie, vooral in de jaren '30. Na de WO II beheerste een chef-ingenieur nog alle ontwerptechnieken want er waren weinig modellen en nog minder uitvoeringen, maar vooral sinds 1970 is het aantal ingenieurs flink toegenomen. Nieuwe vakgebieden ontstaan als gevolg van de uitvinding van de electronica, milieuproblematieken, groeiende aandacht voor veiligheid en ontwikkeling van nieuwe materialen. Zo ontstaan projectgroepen. Specialismen die uiteindelijk samensmelten tot één model. De traditionele tekentafels maakten plaats voor computers. Alles kan worden gesimuleerd en berekend. Er kan 3-dimensionaal getekend worden. Prachtige ontwerptekeningen komen uit de printers gerold. Er ontstaat zoveel informatie in de loop der jaren die uit alle ontwerpen gehaald wordt, mogelijkheden met bepaalde materialen enz. Diverse methoden vragen om een goede samenwerking tussen specialisten. Specialisten die zich bedienen van de meest geavanceerde computerapparatuur. De resultaten zien wij dan ook terug op de weg , tot in het kleinste detail is er over nagedacht ...


 
Caravelle Fuego
R9 R9 R9
R14 X90 Be Bop SUV

Clio cabrio

Twingo

Twingo Air

Twingo

Laguna

Laguna

Laguna

Megane Hatchback

Megane Coupe

Premium

Premium

Premium

Civis

Vel Satis

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Mascott

Mascott

Mascott

Mascott

   

Magnum

Zo

Argos

Avantime

Fiftie

Initiale

Laguna

Modus & Ludo

Pangea

Racoon

Scenic

Sport Spider

Mégane Ublo

2013 T-serie

Design strategy Laurens van den Acker

 
     
       
   

©2004-2014 Renaultoloog - ©Renault - ©Renault Trucks