membre du passiflora:  

DESIGN

 

La design Renault

     
   
 
Suivez-nous sur :

Renaultoloog

Accueil

Le Renaultologiste

Bulletin d'information
Fête 2012
Fête 2014

Conducteurs Renault

Évènements

Clubs & Hobbyiste

Club nouvelles
Miniatura

Maquettes

Miniatures

Collectionner

Online shop

Renault - produits

Renault nouvelles

L'histoire

Voitures

Vehicules utilitaires

Transport des voyageurs

Agriculture

Trains

Aviation

2-& 3-roues

Marine

Matériels de guerre

Concept-cars

Design

Renault - autosport

Formule 1

Paris-Dakar

Course de camion

Touring cars

Cupracers

Formules & Courses

Rallye

Voitures de record

Autre sports

Renault - autre

Véhicules spéciaux

Machines extrêmes

Entreprises

Logos & Style maison

Publicité

Sécurité

Environnement

Détails et Faits

Coopération

Films & Séries

Palmares

Liens

Liens

Losange Magazine
Renault "R-serie"
L'album de Fête
Livre de photo

Contact

E-mail

Livre d'or
Forum

Autre

Faire votre publicité sur cette site

Références

Dégagament de responsabilités

Merci beaucoup!
Partenaires officiels:
Renault dealer Janssen
 
Nebim B.V.
 
Dijkstra & Langeweg, Rutten
 

Dé site met AL het Renault nieuws!

Votre annonce ici?

Envoyez une e-mail a Renaultoloog ou clickez ici pour plus d'infos

 

 

Hoe moeten onze Renaults er uitzien? Het wordt meestal een combinatie tussen mooie lijnen en functionaliteit. Veiligheid erin verwerken is ook van invloed op het ontwerp. Maar als belangrijkste punt staat de behoefte van de klant voorop, die wil een vrachtwagen met veel laadvermogen, of een tractor met veel zicht rondom, of een auto die veilig en zuinig is. Door deze steeds veranderende behoeftes worden modellen in een snel tempo ontwikkeld en steeds sneller vervangen door nieuwe "gefacelifte" of totaal vernieuwde series.In het begin waren de voorschriften m.b.t. functionaliteit, veiligheid en verbruik soepeler dan nu en werden auto's puur als een mechanisch wonder gezien. Een "alligator" motorkap  voor de imposante radiateur uit het begin van autohistorie gaf dit duidelijk aan. Al snel besefte men dat het oog ook wat wil en werd aero-dynamica geïntroduceerd. Stroomlijn had reeds furore gemaakt in de vliegtuigbouw. Fraaie lijnen en snelle vormen gaven de voertuigen een heel ander aanzien. Ronde voorkanten, geïntegreerde koplampen gaven de auto's meer stijl en elegantie, vooral in de jaren '30. Na de WO II beheerste een chef-ingenieur nog alle ontwerptechnieken want er waren weinig modellen en nog minder uitvoeringen, maar vooral sinds 1970 is het aantal ingenieurs flink toegenomen. Nieuwe vakgebieden ontstaan als gevolg van de uitvinding van de electronica, milieuproblematieken, groeiende aandacht voor veiligheid en ontwikkeling van nieuwe materialen. Zo ontstaan projectgroepen. Specialismen die uiteindelijk samensmelten tot één model. De traditionele tekentafels maakten plaats voor computers. Alles kan worden gesimuleerd en berekend. Er kan 3-dimensionaal getekend worden. Prachtige ontwerptekeningen komen uit de printers gerold. Er ontstaat zoveel informatie in de loop der jaren die uit alle ontwerpen gehaald wordt, mogelijkheden met bepaalde materialen enz. Diverse methoden vragen om een goede samenwerking tussen specialisten. Specialisten die zich bedienen van de meest geavanceerde computerapparatuur. De resultaten zien wij dan ook terug op de weg , tot in het kleinste detail is er over nagedacht ...


 
Caravelle Fuego
R9 R9 R9
R14 X90 Be Bop SUV

Clio cabrio

Twingo

Twingo Air

Twingo

Laguna

Laguna

Laguna

Megane Hatchback

Megane Coupe

Premium

Premium

Premium

Civis

Vel Satis

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Mascott

Mascott

Mascott

Mascott

   

Magnum

Zo

Argos

Avantime

Fiftie

Initiale

Laguna

Modus & Ludo

Pangea

Racoon

Scenic

Sport Spider

Mégane Ublo

2013 T-serie

Design strategy Laurens van den Acker

 
     
       
   

©2004-2014 Renaultoloog - ©Renault - ©Renault Trucks