STUDIE ZEICHNUNGEN

     
folge Renaultoloog auch auf:

Renaultoloog

Homepage

Der Renaultoloog

Nachrichtenbrief
Festival
En Route

Renaultfahrer

Treffen & Veranstaltungen

Modellbau

Miniaturen

Sammeln

Renault - Produkte

Historie

Autos

Lastkraftwagen

Personenbeförderung

Landmaschinen

Schienenfahrzeuge

Luftverkehr

2-& 3-Räder

Schifffahrt

Militärfahrzeuge

Prototypen

Studie Zeichnungen

Renault - Rennsport

Formel 1

Paris-Dakar

Truckrennen

Tourenwagen

Pokalrennen

Formel & GP's

Rallye

Rekordwagen

Übrige Sporten

Renault - übrige

Besondere Renaults

Extrem-Tuning

Betriebe

Firmenzeichen & Erscheinungsbild

Werbung

Sicherheit

ZE & Umwelt

Daten & Fakten

Zusammenarbeit

Filme & Serien

Pokalschrank

Links

Links

Renault "R-serie"
Festival Fotoalbum
Clubs & Hobbyisten

Forum

Losange Magazine

Contact

E-mail

Gästebuch

Übrige

Inserieren

Quellenangabe

Impressum & Privacy

Offizielle Partner:
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Vielen Dank für Ihre Spende!


Hier inserieren?

hier klicken für weitere Infos


 

Die Studie Zeichnungen von Renault


Hoe moeten onze Renaults er uitzien? Het wordt meestal een combinatie tussen mooie lijnen en functionaliteit. Veiligheid erin verwerken is ook van invloed op het ontwerp. Maar als belangrijkste punt staat de behoefte van de klant voorop, die wil een vrachtwagen met veel laadvermogen, of een tractor met veel zicht rondom, of een auto die veilig en zuinig is. Door deze steeds veranderende behoeftes worden modellen in een snel tempo ontwikkeld en steeds sneller vervangen door nieuwe "gefacelifte" of totaal vernieuwde series.In het begin waren de voorschriften m.b.t. functionaliteit, veiligheid en verbruik soepeler dan nu en werden auto's puur als een mechanisch wonder gezien. Een "alligator" motorkap  voor de imposante radiateur uit het begin van autohistorie gaf dit duidelijk aan. Al snel besefte men dat het oog ook wat wil en werd aero-dynamica geïntroduceerd. Stroomlijn had reeds furore gemaakt in de vliegtuigbouw. Fraaie lijnen en snelle vormen gaven de voertuigen een heel ander aanzien. Ronde voorkanten, geïntegreerde koplampen gaven de auto's meer stijl en elegantie, vooral in de jaren '30. Na de WO II beheerste een chef-ingenieur nog alle ontwerptechnieken want er waren weinig modellen en nog minder uitvoeringen, maar vooral sinds 1970 is het aantal ingenieurs flink toegenomen. Nieuwe vakgebieden ontstaan als gevolg van de uitvinding van de electronica, milieuproblematieken, groeiende aandacht voor veiligheid en ontwikkeling van nieuwe materialen. Zo ontstaan projectgroepen. Specialismen die uiteindelijk samensmelten tot één model. De traditionele tekentafels maakten plaats voor computers. Alles kan worden gesimuleerd en berekend. Er kan 3-dimensionaal getekend worden. Prachtige ontwerptekeningen komen uit de printers gerold. Er ontstaat zoveel informatie in de loop der jaren die uit alle ontwerpen gehaald wordt, mogelijkheden met bepaalde materialen enz. Diverse methoden vragen om een goede samenwerking tussen specialisten. Specialisten die zich bedienen van de meest geavanceerde computerapparatuur. De resultaten zien wij dan ook terug op de weg , tot in het kleinste detail is er over nagedacht ...


Autos

Caravelle Fuego R9
R9 R9 R14
X29 X90 Be Bop SUV

Clio cabrio

Twingo

Twingo Air

Twingo

Laguna

Laguna

Laguna

Megane Hatchback

Megane Coupe

Vel Satis

Zo

Argos

Avantime

Fiftie

Initiale

Laguna

Modus & Ludo

Pangea

Racoon

Scenic

Sport Spider

Mégane Dacia Logan 2016 Grand Scénic

Lieferwagen

 
 

2020 Trafic

Master

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Mascott

Mascott

Mascott

Mascott


Lkw's

Virages Virages AE concept

Premium

Premium

Premium

   

     

Magnum

2013 T-serie

2018 High roof cab 2018 High roof cab sunroof Renault Trucks concept
   
2022 Electric concept in zusammenarbeit mit GEODIS    

Traktoren

 
  project TX / mi 1988 / Xavier Allard project TX
project TX 1976, ET40 project TX 1976, ET40 project TX

Übrige

 

  Ublo

Civis


Design strategy Laurens van den Acker

 

       

©2004-2023 Renaultoloog - Eddy Lenders - ©Renault - ©Renault Trucks

Renaultoloog | Homepage | Der Renaultoloog | Nachrichtenbrief | Festival | En Route | Renaultfahrer | Treffen & Veranstaltungen | Modellbau | Miniaturen | Sammeln | Historie | Autos | Lastkraftwagen | Personenbeförderung | Landmaschinen | Schienenfahrzeuge | Luftverkehr | 2-& 3-Räder | Schifffahrt | Militärfahrzeuge | Prototypen | Studie Zeichnungen | Formel 1 | Paris-Dakar | Truckrennen | Tourenwagen | Pokalrennen | Formel & GP's | Rallye | Rekordwagen | Übrige Sporten | Besondere Renaults | Extrem-Tuning | Betriebe | Firmenzeichen & Erscheinungsbild | Werbung | Sicherheit | ZE & Umwelt | Daten & Fakten | Zusammenarbeit | Filme & Serien | Pokalschrank | Links | Clubs & Hobbyisten | Contact | Inserieren | Quellenangabe | Impressum & Privacy