20 Jahre! 2004-2024

 
 
 

Die ALLES von Renault verbindung!

Hier inserieren? Bitte hier klicken für weitere Infos

         
 
Renaultoloog Renault - Produkte Renault - Rennsport Renault - übrige Links Kontakt Übrige
 

Homepage

Historie

Formel 1

Besondere Renaults

Links

E-mail Inserieren

Der Renaultoloog

Autos

Paris-Dakar

Extrem-Tuning

Renault "R-serie"

Gästebuch

Quellenangabe

Nachrichtenbrief

Lastkraftwagen

Truckrennen

Betriebe

Festival Fotoalbum   Impressum &
Festival

Personenbeförderung

Tourenwagen

Firmenzeichen &

Clubs & Hobbyisten   Privacy
En Route

Landmaschinen

Pokalrennen

Erscheinungsbild

Forum

   
Treffen & Markt

Schienenfahrzeuge

Formel & GP's

Werbung

Losange Magazine    

Renaultfahrer

Luftverkehr

Rallye

Sicherheit

   
Veranstaltungen

2-& 3-Räder

Rekordwagen

ZE & Umwelt      

Modellbau

Schifffahrt

Übrige Sporten

Daten & Fakten

     

Miniaturen

Militärfahrzeuge

 

Zusammenarbeit

     

Sammeln

Prototypen

 

Filme & Serien

   

 

  Studie Zeichnungen  

Pokalschrank

     
 

STUDIE ZEICHNUNGEN

 

Die Studie Zeichnungen von Renault


Hoe moeten onze Renaults er uitzien? Het wordt meestal een combinatie tussen mooie lijnen en functionaliteit. Veiligheid erin verwerken is ook van invloed op het ontwerp. Maar als belangrijkste punt staat de behoefte van de klant voorop, die wil een vrachtwagen met veel laadvermogen, of een tractor met veel zicht rondom, of een auto die veilig en zuinig is. Door deze steeds veranderende behoeftes worden modellen in een snel tempo ontwikkeld en steeds sneller vervangen door nieuwe "gefacelifte" of totaal vernieuwde series.In het begin waren de voorschriften m.b.t. functionaliteit, veiligheid en verbruik soepeler dan nu en werden auto's puur als een mechanisch wonder gezien. Een "alligator" motorkap  voor de imposante radiateur uit het begin van autohistorie gaf dit duidelijk aan. Al snel besefte men dat het oog ook wat wil en werd aero-dynamica geïntroduceerd. Stroomlijn had reeds furore gemaakt in de vliegtuigbouw. Fraaie lijnen en snelle vormen gaven de voertuigen een heel ander aanzien. Ronde voorkanten, geïntegreerde koplampen gaven de auto's meer stijl en elegantie, vooral in de jaren '30. Na de WO II beheerste een chef-ingenieur nog alle ontwerptechnieken want er waren weinig modellen en nog minder uitvoeringen, maar vooral sinds 1970 is het aantal ingenieurs flink toegenomen. Nieuwe vakgebieden ontstaan als gevolg van de uitvinding van de electronica, milieuproblematieken, groeiende aandacht voor veiligheid en ontwikkeling van nieuwe materialen. Zo ontstaan projectgroepen. Specialismen die uiteindelijk samensmelten tot één model. De traditionele tekentafels maakten plaats voor computers. Alles kan worden gesimuleerd en berekend. Er kan 3-dimensionaal getekend worden. Prachtige ontwerptekeningen komen uit de printers gerold. Er ontstaat zoveel informatie in de loop der jaren die uit alle ontwerpen gehaald wordt, mogelijkheden met bepaalde materialen enz. Diverse methoden vragen om een goede samenwerking tussen specialisten. Specialisten die zich bedienen van de meest geavanceerde computerapparatuur. De resultaten zien wij dan ook terug op de weg , tot in het kleinste detail is er over nagedacht ...


Autos

Caravelle Fuego R9 R9
R9 R14 X29 X90

Be Bop SUV

Clio cabrio

Twingo

Twingo Air

Twingo

Laguna

Laguna

Laguna

 
Megane Hatchback

Megane Coupe

Vel Satis

 

Zo

Argos

Avantime

Fiftie

Initiale

Laguna

Modus & Ludo

Pangea

 

Racoon

Scenic

Sport Spider

 
 
Mégane Dacia Logan 2016 Grand Scénic  

Lieferwagen

2020 Trafic

Master

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Mascott

 

Mascott

Mascott

Mascott

 

Lkw's

Virages Virages AE concept

Premium

Premium

Premium

   
     

Magnum

2013 T-serie

2018 High roof cab
 
2018 High roof cab sunroof Renault Trucks concept 2022 Electric concept in samenwerking met GEODIS  

Traktoren

 
project TX / mi 1988 / Xavier Allard project TX project TX  
   
    1976, ET40 project TX 1976, ET40 project TX

Übrige

 

Design strategy Laurens van den Acker   Ublo

Civis


©2004-2024 Renaultoloog - Eddy Lenders - ©Renault - ©Renault Trucks