DESIGN

     
Suivez-Renaultoloog aussi sur :

Renaultoloog

Accueil

Le Renaultologiste

Bulletin d'information
Festival
En Route

Conducteurs Renault

Évènements

Maquettes

Miniatures

Collectionner

Renault - produits

L'histoire

Voitures

Véhicules utilitaires

Transport de passagers

Agriculture

Trains

Aviation

2-& 3-roues

Marine

Matériels de guerre

Concept-cars

Design

Renault - autosport

Formule 1

Paris-Dakar

Course de camion

Touring cars

Cupracers

Formules & Courses

Rallye

Voitures de record

Autre sports

Renault - autre

Véhicules spéciaux

Machines extrêmes

Entreprises

Logos & Style maison

Publicité

Sécurité

ZE & Environnement

Détails et Faits

Coopération

Films & Séries

Palmares

Liens

Liens

Renault "R-serie"
L'album de Festival
Clubs & Hobbyiste

Forum

Losange Magazine

Contact

E-mail

Livre d'or

Autre

Publicité sur ce site

Références

Dégagament de responsabilités & Privacy

Partenaires officiels:
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Merci pour votre aide !


Votre annonce ici?

clickez ici pour plus d'infos


 

La design Renault


Hoe moeten onze Renaults er uitzien? Het wordt meestal een combinatie tussen mooie lijnen en functionaliteit. Veiligheid erin verwerken is ook van invloed op het ontwerp. Maar als belangrijkste punt staat de behoefte van de klant voorop, die wil een vrachtwagen met veel laadvermogen, of een tractor met veel zicht rondom, of een auto die veilig en zuinig is. Door deze steeds veranderende behoeftes worden modellen in een snel tempo ontwikkeld en steeds sneller vervangen door nieuwe "gefacelifte" of totaal vernieuwde series.In het begin waren de voorschriften m.b.t. functionaliteit, veiligheid en verbruik soepeler dan nu en werden auto's puur als een mechanisch wonder gezien. Een "alligator" motorkap  voor de imposante radiateur uit het begin van autohistorie gaf dit duidelijk aan. Al snel besefte men dat het oog ook wat wil en werd aero-dynamica geïntroduceerd. Stroomlijn had reeds furore gemaakt in de vliegtuigbouw. Fraaie lijnen en snelle vormen gaven de voertuigen een heel ander aanzien. Ronde voorkanten, geïntegreerde koplampen gaven de auto's meer stijl en elegantie, vooral in de jaren '30. Na de WO II beheerste een chef-ingenieur nog alle ontwerptechnieken want er waren weinig modellen en nog minder uitvoeringen, maar vooral sinds 1970 is het aantal ingenieurs flink toegenomen. Nieuwe vakgebieden ontstaan als gevolg van de uitvinding van de electronica, milieuproblematieken, groeiende aandacht voor veiligheid en ontwikkeling van nieuwe materialen. Zo ontstaan projectgroepen. Specialismen die uiteindelijk samensmelten tot één model. De traditionele tekentafels maakten plaats voor computers. Alles kan worden gesimuleerd en berekend. Er kan 3-dimensionaal getekend worden. Prachtige ontwerptekeningen komen uit de printers gerold. Er ontstaat zoveel informatie in de loop der jaren die uit alle ontwerpen gehaald wordt, mogelijkheden met bepaalde materialen enz. Diverse methoden vragen om een goede samenwerking tussen specialisten. Specialisten die zich bedienen van de meest geavanceerde computerapparatuur. De resultaten zien wij dan ook terug op de weg , tot in het kleinste detail is er over nagedacht ...


Voitures

Caravelle Fuego R9
R9 R9 R14
X29 X90 Be Bop SUV

Clio cabrio

Twingo

Twingo Air

Twingo

Laguna

Laguna

Laguna

Megane Hatchback

Megane Coupe

Vel Satis

Zo

Argos

Avantime

Fiftie

Initiale

Laguna

Modus & Ludo

Pangea

Racoon

Scenic

Sport Spider

Mégane Dacia Logan 2016 Grand Scénic

Fourgons

 
 

2020 Trafic

Master

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Trafic

Mascott

Mascott

Mascott

Mascott


Camions

Virages Virages AE concept

Premium

Premium

Premium

   

     

Magnum

2013 T-serie

2018 High roof cab 2018 High roof cab sunroof Renault Trucks concept
   
2022 Electric concept en collaboration avec GEODIS    

Autre

project TX project TX 1976, ET40 project TX

1976, ET40 project TX Ublo

Civis


Design strategy Laurens van den Acker

 

       

©2004-2023 Renaultoloog - Eddy Lenders - ©Renault - ©Renault Trucks

Renaultoloog | Accueil | Le Renaultologiste | Bulletin d'information | Festival | En Route | Conducteurs Renault | Évènements | Maquettes | Miniatures | Collectionner | L'histoire | Voitures | Véhicules utilitaires | Transport de passagers | Agriculture | Trains | Aviation | 2-& 3-roues | Marine | Matériels de guerre | Concept-cars | Design | Formule 1 | Paris-Dakar | Course de camion | Touring cars | Cupracers | Formules & Courses | Rallye | Voitures de record | Autre sports | Véhicules spéciaux | Machines extrêmes | Entreprises | Logos & Style maison | Publicité | Sécurité | ZE & Environnement | Détails et Faits | Coopération | Films & Séries | Palmares | Liens | Clubs & Hobbyiste | Contact | Publicité sur ce site | Références | Dégagament de responsabilités & Privacy