membre du passiflora:  

ADVERTISING

 

Renault advertising throughout the years

 

Thank you for your support!

 
   
 
follow us on:

Renaultoloog

Homepage

The Renaultoloog

Newsletter
Festival 2012
Festival 2014
Festival 2016
Renault drivers
Events
Clubs & Hobbyists
Club news
Miniatura

Model kits

Scale models

Collecting

Online shop

Renault - products

Renault news

History

Cars

Trucks

Buses

Agriculture

Trains

Aviation

2-& 3-wheelers

Marine

War equipment

Concept cars

Design

Renault - motor sport

Formula 1

Paris-Dakar

Truck racing

Touring cars

Cup racers

Formulas & GP's

Rallye

Record vehicles

Other motor sports

Renault - other

Special Renaults

Extreme machines

Companies

Logos & Uniformity

Advertising

Safety

Environment

Facts & Figures

Co-operation

Films & Series

Awards

Links

Links

Losange Magazine
Renault "R-serie"
Festival photo book
Photo book 1
Photo book 2
Photo book 3

Contact

E-mail

Guest book

Forum

Other

Site advertising
References
Disclaimer
Official partners:
Renault dealer Janssen
 
Renault dealer Strijbosch
 
Nebim B.V.
 
Dijkstra & Langeweg, Rutten
 

Dé site met AL het Renault nieuws!

Advertise here?

Mail to the Renaultoloog or click here for more information

Een belangrijk onderdeel van een bedrijf is tegenwoordig de afdeling PR (reclame). Ieder op zijn eigen manier d.m.v. slogans, herkenbare muziek en logo's. Reclame bestaat uit zo veel verschillende vormen met maar één doel voor ogen: mensen aanzetten tot het kopen van Renaultproducten. Louis Renault is in eerste instantie niet geïnteresseerd in het maken van reclame. Op die manier kan je pas echt laten zien hoe goed je product is. Maar al snel moet hij het nut ervan inzien. De herkenbare reclameposters uit de jaren '20 en '30, gemaakt door kunstenaars als Falcucci of René Vincent, bejubelen de luxe en de prestaties van de auto's. Eind jaren '30 heeft Renault zijn eigen reclame-afdeling en is het eerste bedrijf dat foto's gebruikt als reclamemateriaal. Ook het medium film dient in 1934 publicitaire doeleinden. Pathé krijgt de opdracht een film te maken over Renault, die wordt vertoond tijdens een gala-avond in de Parijse opera. Na de 2e wereldoorlog, bij het begin van het consumptietijdperk, heeft reclame louter het product te tonen opdat het verkoopt. Zo verschijnt de 4CV moederziel alleen of tegen een minimalistische achtergrond. Maar pas vanaf de jaren '60 begon reclame echt een vorm van kunst te worden. Vanaf 1973 besluit Renault al haar reclame-activiteiten uit te besteden aan het Franse reclamebureau Publicis. Bekende slogans zijn: Renault geeft je leven kleur, "Vive la differance", Een eigen manier van leven en Createur d'automobile. Hier volgt een greep uit het assortiment van Renault advertenties...


Programma overzicht jaren '20

1899 Rally overwinningen

1929 Reinastella

1925 40cv Sport

Trucks & Landbouw programma

1923 Torpedo type ..

Monasix, Vivasix

1927 40cv Sport

1931 Auto's en Luchtvaart

1932 Programma Vrachtwagens

1933 De Stella's

1935 Overwinning van Rally Monte Carlo

1936 Het moderne reizen

Torpedo

1937 Juvaquatre

Monaquatre

1947 4CV

1949 Overwinning rally Monte Carlo 4CV

1949 Overwinning rally Monte Carlo 4CV

Dauphine en 4CV

1954 Renault DIAC Crédit

1957 Autokampioen, Dauphine

Overwinning tulpenrally 4CV

1957 Saviem Tancarville

1959 Floride

1951 Savane

1961 Renault 4

Overwinning op Le Mans

1962 Renault 4

1972 Renault 5

Financieringsmaatschappij van Renault

1973 Alpine, wereldkampioen Rally

Renault 5

Renault 4

1979 RS10 formule 1

1981 1e plaats rally van Monte-Carlo

1985 Espace

1996 Megane 3 en 5 deurs

1997 6 keer wereldkampioen formule 1

1998 100 jaar Renault

1997 Kangoo

1998 Megane coupe

1994

1998

2002  Ares

2003 Celtis

2008 Kangoo Simpsons 2009 100 jaar Vans

 
     
       
   

©2004-2015 Renaultoloog - ©Renault - ©Renault Trucks - ©Renault Agriculture