membre du passiflora:  

CO-OPERATION

 

The co-operation between Renault and other brands

     
   
 
follow us on:

Renaultoloog

Homepage

The Renaultoloog

Newsletter
Festival 2012
Festival 2014
Renault drivers
Events
Clubs & Hobbyists
Club news
Miniatura

Model kits

Scale models

Collecting

Online shop

Renault - products

Renault news

History

Cars

Trucks

Buses

Agriculture

Trains

Aviation

2-& 3-wheelers

Marine

War equipment

Concept cars

Design

Renault - motor sport

Formula 1

Paris-Dakar

Truck racing

Touring cars

Cup racers

Formulas & GP's

Rallye

Record vehicles

Other motor sports

Renault - other

Special Renaults

Extreme machines

Companies

Logos & Uniformity

Advertising

Safety

Environment

Facts & Figures

Co-operation

Films & Series

Awards

Links

Links

Losange Magazine
Renault "R-serie"
Festival photo book
Photo book 1
Photo book 2
Photo book 3

Contact

E-mail

Guest book

Forum

Other

Site advertising
References
Disclaimer

Thank you!
Official partners:
Renault dealer Janssen
 
Nebim B.V.
 
Dijkstra & Langeweg, Rutten
 

Dť site met AL het Renault nieuws!

Advertise here?

Mail to the Renaultoloog or click here for more information

 

 

Was that a Renault Midlum or not? It turns out to be a DAF LF, just like a Renault Trafic turns out to be an Opel Vivaro. It is not unusual that manufacturers, who are offering the same products use the same components now and then. Louis Renaultís first car had an engine of De Dion. Many components have been exchanged throughout the years. Especially bodyworks and engines are hot items, with cost-saving as the main reason. The so-called ďclub-of-fourĒ cabin is a good example. It was a small lorry cabin, developed in co-operation by Volvo, Magirus, DAF and Saviem in 1974 and used by Renault until 1988. Let us have a look on everything exchanged or made in co-operation.



Kerax: Tatra & Kraz

Tatra T810 Tatra T810 Kraz N23

Poncin  

4x4, 6x6, 8x8

met Renault motor

http://www.oto6.fr/6roues/6rouesponcin.htm


1956 Autobleu

Renault 4cv


Ika-Torino Renault

IKA "Industrias Kaiser Argentina" [Argentinian Kaiser Industries](1966)

IKA-Renault [in society]  (1967-1976) / Renault (1976-1982)

 
The Torino was produced only in Argentina, and was an Argentinian project and product.
Torino 380W, 1966-1970 Torino TS, 1970-1976 TorinoTSX, 1976-1979
The society IKA - Renault manufactured the Gordini/Dauphine, R12, R4, R6...  and some cars under licence of AMC (American Motors Company) like Rambler classic, Ambassador 990, JEEP al of this are IKA-RENAULT.
The TORINO (national project) was manufactured by RENAULT ARGENTINA between 1973 and 1982.
 
The torino, was reemplacer by the R18 and Coupe FUEGO.
 
And the coupe Fuego, have one model designed only in Argentina by Renault Argentina, this model was manufactured only here in Santa Isabel Factory in Santa Isabel, Cordoba.
Torino ZX, 1979-1982 Fuego GTA MAX, 1989-1993 www.torosite.com.ar 

Midliner:

Mack & MAN-Meccanica

Renault is eigenaar van Mack en brengt hun trucks ook als die merken uit op diverse lokale markten (o.a. Amerika en AustraliŽ). Man-Meccania is een Italiaanse 4-wielaangedreven voertuigen fabrikant die Renault midliner-cabines op hun chassis gebruikt.
Midliner 210 Mack MS 200 Mack CS Midliner

Mack Mid-liner Mack Freedom Man-Meccanica MM99T

Midlum: Mack, Volvo & DAF

 
Renault Midlum Mack Midlum MV15 Mack Midlum Extreme 4x2
Volvo VM23 Volvo FL DAF LF
De Midlum-cabine is het resultaat van een hechte samenwerking tussen Renault, DAF en Leyland. De ontwikkeling begon in 1997 en werd gedaan door de diverse afgevaardigden van de truckfabrikanten. In Frankrijk werd de cabine ontwikkeld en word hier ook geproduceerd. Omdat Renault eigenaar is van Mack word deze als Mack Midlum geleverd op lokale markten (o.a. Amerika en AustraliŽ). Volvo op haar beurt is weer grootaandeelhouder van Renault Trucks en gebruikt de Midlum cabine op die manier weer voor de VM-serie die op lokale markten (zoals BraziliŽ) geleverd wordt.
Peterbilt DAF LF Kenworth DAF LF

Saviem SG:

Avia, MAN & Alfa Romeo

Renault werkt samen met Avia (TsjechiŽ), zij bouwen in licentie deze wagen na. Samenwerkingsovereenkomsten werden er ook gesloten met MAN (o.a. ook voor de SM-serie) en Alfa Romeo.
Saviem SG3 Avia Avia A31 Turbo
Avia A75 turbo 1997 MAN 485 1970 Alfa Romeo A38n uit 1968

Trafic: Opel, Vauxhall, Chevrolet, Nissan, Inokom & Tata

Renault Trafic Vauxhall Arena Opel Arena
Inokom Permas Tata Winger Chevrolet Space Van
Renault ontwierp van de Trafic de carrosserie en de aandrijflijn. Hij word bij General Motors (Opel en Vauxhall) in Engeland geproduceerd. Als Nissan is hij leverbaar omdat Renault grootaandeelhouder is van Nissan.
Chevrolet Space Van Renault Trafic
Vauxhall Vivaro Nissan Primastar Opel Vivaro

Master:

Opel, Vauxhall & Nissan

Renault ontwikkelde en produceerd de Master. General Motors verkoopt de Master als Opel en Vauxhall. Omdat Renault grootaandeelhouder is van Nissan leveren zij een exacte kopie van de Master als Interstar. Vauxhall Movano
Nissan Interstar Opel Movano Renault Master
Vauxhall Movano Nissan Interstar Opel Movano
Renault Master Vauxhall Movano Nissan NV 400
   
Opel Movano    

Renault & Dacia

Dacia hoort bij de Renault groep. Zij bouwden de 8 en 12 in licentie na. De Dacia Logan is hun nieuwste product en voorzien van onderdelen van Renault. Hij heeft een eigen carrosserie. Dacia 1100 1968
 
Renault 12 Dacia 1300 1971 Dacia 1300
Dacia 1310 Berlina Renault 12 Break Dacia 1310 CI Break
2005 Logan 2006 Logan 2006 Logan
2006 Logan MCV 2006 Logan MCV 2007 Logan Van
2008 Logan 2008 Sandero 2008 Logan MCV
2009 Sandero Stepway 2010 Duster 2012 Lodgy
2012 Sandero 2012 Logan 2012 Sandero Stepway
   
2013 Duster    

Saviem SM:

MAN, ÷AF & ROMAN

Vanaf 1968 levert Saviem versnellingsbakken en cabines aan MAN. In ruil hiervoor krijgt Saviem zware 6- en 8-cylinder motoren van MAN tot haar beschikking. Deze MAN diesels zaten met name in de SM- serie. Roman zal later de SM-cabine ook in licentie nabouwen voor hun trucks. 1969 Saviem SM280
MAN 26 280 DF ÷AF 33 280 F 1989 Roman

Renault/Saviem:

Club van 4

De club van vier is een samenwerkingsverband tussen Saviem, DAF, Volvo en Magirus (later Iveco). Het ging hier om een gezamelijke ontwikkeling van de cabine. De trucks waren middenklassers van 9-13 ton, voorzien van een 5-versnellingsbak van ZF. Saviem JR21
DAF FA 1500 Volvo F6-10 Magirus Deutz

Premium Route:

Mack & Sisu

Renault was ooit en tijd eigenaar van Mack en Sisu en bracht hun trucks ook als die merken uit op diverse lokale markten (o.a. Amerika, AustraliŽ en ScandinaviŽ).
Renault Premium Route
Mack Qantum Sisu E12 Sisu E18
2005 Sisu Works C500/C600/R500 Sisu Timber C5200/C550/C630/R500

Premium Distribution:

Mack, Sisu & Volvo

Renault was ooit een tijd eigenaar van Mack en Sisu en bracht hun trucks ook als die merken uit op diverse lokale markten (o.a. Amerika, AustraliŽ en ScandinaviŽ). Renault Premium Distribution
Sisu E11 Mack Premium 4x2 Volvo FE

Ceres:

John Deere

3000 serie

Renault verkoopt de ceres-serie aan John Deere. Onder de naam 3000-serie werd hij geleverd door John Deere. Renault koopt op haar beurt weer motoren bij John Deere voor o.a. de Ares tractoren. De Motoren hebben de naam DPS (Deere Power Systems). John Deere 3400

Mascott:

Iveco Daily

Op basis van de Master ontwikkelde Renault de Mascott. De gehele aandrijflijn komt van Sofim. Sofim is onderdeel van Iveco. Een behoorlijk aantal plaatwerkonderdelen komen uit dezelfde fabriek. De auto's zijn niet identiek. Iveco Daily

Kangoo:

Nissan Kubistar Mercedes-Benz Citan

2012, Mercedes-Benz Citan

Renault is grootaandeelhouder bij Nissan. De diverse kleine bedrijfswagens van Renault zijn derhalve ook als Nissan verkrijgbaar.

  Nissan Kubistar

Renault Samsung Motors

SM3 QM5 SM7
SM3 SM5 SM7
   
2013 QM3    

Henschel-Saviem-Renault

Begin jaren 60 was Saviem opzoek naar een oplossing voor de ontwikkeling van nieuwe en sterkere dieselmotoren. In 1961 kwam men uit bij Henschel. Er werd een 25-jarig contract afgesloten. Henschel zou dan dieselmotoren gaan leveren aan Saviem en Saviem op haar beurt zou dan lichte trucktypen voor het Henschel programma leveren. Van 1961 tot 1963 verschenen er dus Henschels op de markt met de naam Henschel-Saviem-Renault. Al in 1962 bleek dat samenwerking geen succes was en in 1963 werd het contract beŽindigd. Gemeenschappelijke produktie kwam er dus niet van.


 
     
       
 

©2004-2014 Renaultoloog - ©Renault - ©Renault Trucks - ©Tony Vos - ©Mack Trucks USA - ©Mack Trucks Australia - ©Dacia - ©Sisu auto - ©Truckstar Magazine ©Avia - ©Volvo Trucks - ©DAF - ©General Motors - ©Nissan - ©Uitgeverij Atlas/Editions Rencontre - ©Iveco - ©Renault Samsung Motors - ©Torino